reklama

Môj prvý nevypovedaný príbeh - O tom ako človek mieni, Pán Boh mení

Keď sa dozviete že v rodine sa narodí dieťa, je to obrovská radosť. No nie vždy je to šťastie, že sa narodí zdravé. Moje krátke rozprávanie o mojom krstniatku, napísané s veľkou láskou. Jediná skala, ktorá ostáva pevná, jediná inštitúcia o ktorej viem že funguje, je rodina.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V jedno pekné letné popoludnie pred asi štyrmi rokmi prišla moja vtedy 24 ročná sestra k nám a oznámila nám asi najkrajšiu správu akú si môžu rodičia ci súrodenci priať. Oznámila nám, že čaká bábätko. Pamätám si len že som sa veľmi veľmi tešila. Večer pred spaním som snívala aký alebo aká asi bude. Myslela som si od začiatku že to bude chlapček. Premýšľala som ako budeme chodiť spolu na basketbalové zápasy, prechádzky, zmrzliny, preliezky a všetky radosti ktoré k detstvu patria. Vymýšľali sme mu mená, ja som chcela aby bol Simonko, krstní zas Timko. Nakoniec sa rozhodli pre krásne meno. Tobiasko. Ďalej si pamätám že sestre potvrdili rizikové tehotenstvo ale vraj nič strašné. Pôrod prebehol celý v poriadku a keď mi otec zavolal že Tobiasko je na svete, bežala som aj s mojim 70 kilovým obrovským psíkom do prvého baru kúpiť šampanské. Veľmi sme sa tešili...pamätám si že som v ten víkend bola doma iba s ocinom a do rána padlo najmenej ďalších 7 fliaš šampanského, vypustili sme i balón šťastia. Tak som po pár dňoch uvidela Tobiaska prvý krát, bol neskutočne malý a nádherný. Veľmi ma dojalo keď mi sestra oznámila že si praje aby som bola jeho krstná mama. Na krste som si ho hrdo držala. Dovtedy bolo všetko priam rozprávkové. Po prvých mesiacoch sme si všimli že Tobi je trošku iný..Tobiasko. Nechcelo sa mu dvíhať hlavičku ani pást ovečky. V 6 mes. sme si vyslúžili diagnózu Lyssencefalia Miller Dieker syndrom, neskôr pridružená epilepsia. Bol to pre mňa obrovský šok aj keď navonok sa snažíte by5 v pohode a tak. Prvé čo ma napadlo bolo zapnúť internet a skúsiť niečo hľadať. Veľmi málo informácií, iba anglické, snažila som si niečo preložiť a tak. Lyssencefalia znamená vyhladený mozog, resp. vyhladene mozgové závity. Také niečo.Rovná sa telesné i mentálne postihnutie. Až pred pár dňami som sa v Reflexe na Markíze kde sestra s malým bola dozvedela, že Tobiaskovi predpovedali 2 roky života. To som vôbec netušila, buď mi to nepovedali alebo nechceli, alebo neviem. A vidíte už ma krásnych 3 a stvrť rôčka a je tu. Usmievavý a nádherný. Je to tak krásny človiečik ! Odkedy sa diagnóza zistila, sa toho veľa zmenilo. Najprv Vojtova metoda, potom Bobath. Do toho plávanie, koníky, psíky, magnetická stimulácia...a neviem koľko ďalších terapií....neskutočne niečo. Moja sestra vlastne za posledné tri roky obehala toľko ľudí, doktorov, nemocníc, terapíí. Ten kto to nezažil, si to nedokáže predstaviť. Aké je to trápenie vidieť svojho ročného syna ako si nevie sám chytiť hráčku, sadnúť si, vonkoncom sa postaviť na vlastné nôžky. Ale myslím, že týmto sme si už prešli. Myslím že už sme ďaleko za týmto a tešíme sa z neho, nech je aký je. Naučila som sa to. Neviem ako, ale Tobiasko je pre mňa úplne normálne dieťatko. Nikdy , naozaj nikdy som ho nebrala ako iného. Neviem prečo to tak je, ale teší ma to. Samozrejme sa mi vynárajú predstavy čo bude o päť či desať rokov, ale momentálne sme všetci tak zžití, že to berieme ako súčasť nás. Pre mňa je Tobiasko teraz športovec. Normálny športovec ako ja .Robím fitness. Vždy kde vynecháte tréning, pocítite že idete kvalitou dolu. A on to má tak isto. Každé jedno cvičenie mu prináša krôčik dopredu. Takže tak to asi beriem. Že musí trénovať a trénovať, aby bol silný. Lebo netrénovanie by ho zanechávalo na jednom mieste. No nesmiernou vytrvalosťou, vôľou a vierou sa dajú robiť obrovské zázraky. Pre nás je výhra každý malilinký pokrok, každý úsmev a výkrik. Nič nepohladí srdce viac ako detský smiech. A keď vidíte, že aj keď je vaše dieťatko choré, je šťastné, tak viete že robíte veci správne. 

Simona Krivosudská

Simona Krivosudská

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Simona. Som študentkou fakulty medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity v Bratislave. Milujem šport všetkého druhu, svojho priateľa, rodinu, psov, knihy, prírodu, dobré jedlo, dobrú hudbu a večery s priateľmi. Som vždy usmiata a snažím sa držať neustále v pozitívnej nálade. Milujem pozitívnych ľudí. Zatiaľ neviem kam moje kroky povedú, ale snažím sa rozhodovať ako mi srdce káže. Ľúbim život Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu